Een meisje van buiten de stad stierf in de flat die ik huurde.

Voorwoord
Ik heb er altijd over willen schrijven, maar telkens als ik pen op papier zet, voel ik me zo zwaar dat ik niet weet waar ik moet beginnen. op een dag eind juni stortte een telefoontje me heel lang in een zwart gat van emoties.
Mijn huurder, dood in mijn huis, zo lang geleden dat het lichaam zo sterk ontbonden was dat zijn gezicht onherkenbaar was.
Een ochtend van paniek, want ik was niet in Xi'an, dus het pand, de agent, het slotenmakersbedrijf, met mijn toestemming, opende de deur, het pand gaf me een video van het hele proces, elke seconde voordat de deur werd geopend, bad ik dat het vals alarm was, maar het was pas toen de meester van de slotenmaker de deur volledig opende, wijzend naar de vloer van het huis, heel rustig terug om te zeggen: “Mensen zijn dood! “. Het was zo zacht dat ik de geluidsknop van mijn telefoon op maximaal moest zetten om die drie woorden te horen. En daar kwam de video tot stilstand.
De deur werd weer afgedekt en de slotenmaker vertrok, zwaaiend met zijn hand, de kosten van de slotenmaker, vergeet het maar. De eigenaar meldde zich bij de politie, alles om te wachten tot de politie kwam. Politie uit de politie is niet traag, maar ver weg in Xinjiang voel ik me ongelooflijk lang ...... zelfmoord? Moord? Plotselinge ziekte? De eerste keer dat ik de film zag, was het een heel goede film. Of wie is de overledene, is mijn huurder? Talloze vragen dwarrelden door mijn hoofd.
De politie arriveerde, de lijkschouwer arriveerde, het lichaam werd weggedragen en het rumoer van de ochtend op de 30e verdieping kwam tot een abrupt einde.

Noot van de redactie: De gebeurtenissen die in dit artikel worden beschreven, zijn waargebeurde gebeurtenissen. Om de betrokken partijen te beschermen en vertekende interpretaties en buitensporige speculaties als gevolg van het incident te voorkomen, is het artikel verwijderd.
01
Begin april van dit jaar was ik op zakenreis in Peking, plotseling een telefoontje van de agent, vertrouwde ik haar om me te helpen het huis te huren aan het einde van februari, iemand wil huren, het huis is slechts een 50 vierkante meter van enkele flats, maar vanwege de locatie en decoratie worden beschouwd als goed, de huur is niet goedkoop, opknoping uit na veel mensen navraag over, maar in principe zijn te duur en is niet verhuurd.
Tot april, ik bijna vergeten over de huur, maar plotseling kreeg een telefoontje van de agent. De huurder was erg direct, van bezichtiging tot ondertekening van het contract duurde niet meer dan twee dagen. Natuurlijk, de huurder kiest de kamer, ik ook kiezen voor de huurder, vroeg ik de agent, de huurder de details, informatie is zeer weinig, maar genoeg om me gerust te stellen, 91 jaar van alleenstaand meisje, uit Ningxia, beroep is boekhouding, is momenteel op zoek naar werk in Xi'an.
Het proces van bezichtigen, inspecteren en ondertekenen van het online contract verliep soepel, met uitzondering van een twist toen het ging om het betalen van de huur. In eerste instantie vroeg de huurder me om te vragen voor een Alipay-account, maar niet draaien, en voegde vervolgens WeChat, maar ook niet draaien, stuiterde rond een aantal keren, heb ik niet aandringen, tot de middag wendde ze zich tot mij, de tussenpersoon zei dat, vanwege het verkeerde wachtwoord leidde tot de vergrendeling van de kaart, specifiek naar de bank om de ontgrendeling van het geld te behandelen voordat het geld werd overgemaakt uit.
Dit detail, ik niet schelen op dat moment.
Onoplettende ik, realiseerde het me niet. Maar haar dood, vanaf het moment dat ze de huur betaalde, heeft eigenlijk de hinderlaag begraven. Pas later hoorde ik dat haar moeder het geld had geleend van vrienden en familie in het dorp voor een half jaar huur. Als ik de klok had kunnen terugdraaien, had ik haar geadviseerd het geld niet uit te geven en terug naar huis te gaan. Maar op dat moment blokkeerde ze zelfs de vriendenkring voor mij, ik weet bijna niets over haar situatie.
Ze was in de bloei van haar leven en had het moeilijk moeten hebben, maar wat was de laatste druppel die haar de das omdeed?
Tot op de dag van vandaag is de zaak allang voorbij en heeft de politie de zaak gesloten, maar haar fysieke doodsoorzaak blijft een mysterie. Net zoals haar as en bezittingen uiteindelijk door haar vader als vuilnis werden weggegooid zonder een spoor na te laten, zal er nooit een antwoord komen.

02
Bij het sorteren van deze herinneringen voel ik me nog steeds van binnen gestoord, er zijn te veel subversieve percepties in het proces, te veel onaantastbare en diepgewortelde pijnpunten in de Chinese samenleving en op het Chinese platteland.
Hoe kan ik je vertellen dat een meisje uit een arm dorp in het westen van China, na wat voor inspanningen ze zich getroostte om naar een beroemde 211 school in Peking te gaan, en een paar jaar na haar afstuderen was ze vastbesloten om het openbare examen te doen, en ze behaalde vele malen de eerste plaats in de provincie van haar geboortestad bij het schriftelijke examen, maar ze slaagde er niet in om de sollicitatiegesprekken te winnen, en ze ging weg uit haar geboortestad met wat voor teleurstelling ze had, maar ze kon nog steeds geen baan vinden die paste bij haar innerlijke arrogantie en de verwachtingen van haar familie, en ze eindigde haar korte 33-jarige leven met wat voor soort wanhoop? Met welk soort wanhoop eindigde zijn korte leven op 33-jarige leeftijd?
Ik ben ook boos geweest, boze mensen willen de dood te vinden, duizenden manieren, maar waarom sterven in het huurhuis, laat me lijden enorme verliezen, boos ze was onverklaarbaar, zonder een woord, laat me ook dragen de verdenking. Maar met het diepgaande onderzoek van de zaak, maar ik kan niet haten, ik betreur het overlijden van het jonge leven van de overledene, maar ook het hartzeer van de overledene van aangezicht tot aangezicht voor een mensenleven, maar nog steeds berooid ouders, maar ook vanwege de douane van de arme en achtergebleven regio's van het Noordwesten en tranen, maar vele malen over praten, alleen een zucht ......
Nadat het lichaam was weggetrokken door de lijkschouwer, nam de politie snel contact op met haar ouders.
Het bleek dat haar familie, een week geleden, ook gemeld hun dochter als vermist persoon, ze voor het laatst contact opgenomen met hun dochter, was 20 april, haar dochter WeChat vroeg haar moeder voor de kosten van levensonderhoud, haar moeder zei dat de familie echt geen geld hebben, om te wachten tot ze te lenen. Voorafgaand aan 9 april, de moeder alleen gevraagd familieleden om meer dan 10.000 yuan te lenen over te dragen aan de dochter om de huur te betalen, 21 april, de moeder weer iemand te vinden om 1.000 yuan te lenen, overgedragen aan de dochter, van de follow-up politie-onderzoek, de 1.000 yuan of de overledene de moeder in twee afzonderlijke leningen van 500 yuan samen te stellen, de dochter niet ontvangen, en trok vervolgens de zwarte van alle familieleden.
Sindsdien tot aan haar dood, hebben nooit contact opgenomen met een familielid.
Waarom niet accepteren dit levensreddende geld, maar trok de zwarte iedereen?
Het antwoord zullen we nooit weten, alleen van de politie om de details in de speculatie te begrijpen, het meisje is hoogmoedig en trots, sinds de kindertijd, goede academische prestaties, het dorp, maakt niet uit wie noemde haar zijn duimen omhoog, als de familie en zelfs de trots van het dorp, is ze schuldig ouders en omwille van haar om geld te lenen, immers, hij is 33 jaar oud, heeft nog geen bevredigende baan gevonden, twee is 1000 yuan een druppel in de emmer, is niet wat ze verwacht. Integendeel, haar ouders, als Ningxia Xihaigu regio, diep in de Liupan Mountains boeren, kan een niet-alleen meisje naar Beijing om te studeren, afgestudeerd bijna tien jaar is belast met geen werk dochter van de kosten van levensonderhoud, is echt geweldig.
Om te weten, de overleden woonplaats van deze provincie tot 2019 om zich te ontdoen van de hoed, en de landelijke gebieden van Ningxia Xihaigu regio gebruikt om een meer prominente plaats van de zoon voorkeur, een arme plattelandsgezin meisjes kunnen aandringen op studie zal niet te veel, vaak heel vroeg naar een vrouw te trouwen. Maar in mijn rug en de overleden vader face-to-face uitwisselingen, de oude man onthulde de dochter zware verwachtingen, “ze las het boek naar beneden, is de hoop van onze hele familie, en zelfs het dorp hoop, de familie rekent op haar”, hier lijk ik het meisje persistentie te begrijpen op het onderzoek van het publiek, maar ook kan haar enorme druk te voelen.
Tot begin juni is de familie van het meisje niet in staat geweest om contact op te nemen met het meisje, meldde de zaak. Ik ben ver weg in Xinjiang, is en de zaak politie om contact te houden, de andere kant zei dat ik niet terug te haasten, op dit moment terug te gaan ook nutteloos, de eerste stap om te wachten op de ouders van de overledene uit Ningxia met spoed naar Xi'an na het dna beoordeling, om de overledene te bepalen is mijn huurder.
Ik bleef vragen naar de doodsoorzaak van de overledene, de politie waarschuwing, alleen vertelde me dat het tijdstip van overlijden ongeveer twee weken tot 20 dagen, het lichaam van de hoge rotting als gevolg van die dagen Xi'an aanhoudende hoge temperatuur. En vanuit het voorlopige oogpunt van de situatie in het huis, het huis is schoon, deuren en ramen intact, in principe kan worden uitgesloten van moord, maar ook moeten opnieuw worden on-site onderzoek, en door de toegang tot de telefoon van de overledene records, gebouw toezicht en zelfs winkelen records en een heleboel perifere onderzoek te verifiëren. Als de zaak duidelijk is zal ik terug te gaan niet te laat.
De ouders van de overledene aangekomen uit Ningxia die nacht, de politie vertelde me dna is geëxtraheerd, 2-3 werkdagen uit de resultaten, zoals de resultaten uit, kan ik verhuizen van Xinjiang. De ouders van de overledene zijn momenteel emotioneel en onaanvaardbaar. “Alleen Mo Fatih?” de woorden van de politie zijn vol hulpeloosheid.

03
Op de laatste dag van juni nam ik lang verlof op van mijn eenheid en vloog ik naar Xi'an.
In het vliegtuig kreeg ik drie gemiste oproepen op mijn mobiele telefoon, allemaal van de politie, en toen ik in de vroege ochtend thuiskwam, stuurde ik een sms naar de politie dat ik was teruggekeerd en volledig meewerkte met het onderzoek.
Voor de eerste keer in mijn leven een verklaring afleggen, is serieus in de verhoorkamer. In feite, voordat ik terug kwam, de politie perifere onderzoek is in principe voorbij, mijn verklaring in aanvulling op de zaak dossier vollediger te maken, wat nog belangrijker is, de ouders van de overledene het absoluut niet eens met de autopsie van het lichaam om de doodsoorzaak te controleren, de reden is dat de woonplaats gewoonte niet toe dat mensen sterven zonder een heel lichaam.
Omdat niet akkoord gaan met de autopsie om de doodsoorzaak te controleren, deze zelfmoord om de zaak te sluiten is ongewoon lastig geworden, de politie nodig heeft om veel perifere onderzoeken te doen om te bewijzen dat dit geen strafzaak, de politie zijn ook erg hoofdpijn, alleen het opbouwen van toezicht op een aantal t video.
Privé, ik ook tot uitdrukking verwondering: het lichaam is ontleed, is de oplossing niet ontleed en wat maakt het uit? Tenzij waarom de dochter stierf, ouders eigenlijk weten de reden in hun hart. De politie was het eens, en zei dat een andere zeer belangrijke reden: de overledene familie van Ningxia om hier te wonen in het hostel, de dagelijkse kosten zijn zeer groot, en de autopsie heeft een bepaalde hoeveelheid tijd, ze willen niet wachten, maar ook niet kunnen veroorloven om te wachten, gewoon willen zo snel mogelijk te beëindigen.
Het is ook in de politie in het onderzoek, het meisje de laatste twee maanden van het leven traject geleidelijk duidelijke presentatie, dat is iedereen die kijkt naar het hartzeer van de abnormale leven.
Ik ben het enige contact op WeChat van de overledene. Hoewel ik nog steeds geblokkeerd was door haar vriendenkring, maar ook de enige persoon die informatie naar elkaar kan sturen met haar WeChat, zijn de andere slechts een paar contacten door haar zwart getrokken. De politie vroeg me om de tijd en inhoud van elk WeChat contact met het meisje, want er is geen gewoonte van het verwijderen van chat records, werden alle records opgeslagen.
Op 9 april vroeg de agent haar om mij toe te voegen op WeChat en zes maanden huur naar mij over te maken. Ik ontving het geld en vertelde haar dat ze te allen tijde contact met me kon opnemen bij problemen, en legde tegelijkertijd uit dat ze naar het pand ging voor de registratie van huurders en toegangscontrole.
Op 10 april vroeg ze me hoe ik de elektrische wasdroger op mijn balkon moest gebruiken en tegelijkertijd verzamelde ze alle poppen die ik in de kamerdecoratie in de wijnkoeler had gezet en nam er foto's van voor me, met de mededeling dat ze ze niet nodig had. Ik zei dat ik de poppen zelf wel kon wegdoen als ik de wijnkoeler wilde gebruiken, en ze zei ook dat ze de wijnkoeler niet nodig had.
Op 17 april stuurde ze me een video en een spraakoproep, die ik weigerde omdat ik in een vergadering zat en haar vroeg om erover te typen, en ze raakte in paniek en zei dat een medewerker van het gasbedrijf naar het huis was gekomen en tegelijkertijd een verzekering en vervanging van de gasleiding eiste omdat de gasleiding in het huis niet aan de eisen voldeed en dat ze me vroeg om de telefoon van de medewerker op te nemen. Ik vroeg haar of ze het werkpasje van de andere persoon had gecontroleerd om te bevestigen dat het een medewerker van het gasbedrijf was, en toen ze dit verzoek aan de andere persoon deed, vertrok deze zonder verder iets te zeggen. Ik heb vervolgens contact opgenomen met de eigenaar van het pand om te vragen of er op die dag personeel van het gasbedrijf naar de wijk was gekomen om een huishoudelijke inspectie uit te voeren en kreeg een negatief antwoord. Op dat moment was mijn eerste reactie: hoe kan dit meisje zo onervaren in het leven staan?
Geassocieerd met het adres op haar ID-kaart, de afgelegen landelijke gebieden van Ningxia, kon ik het niet helpen, maar zei tegen haar, deze kant is niet te vergelijken met haar woonplaats, een persoon die leeft in alles om voorzichtiger te zijn, niet schaden en niet worden bedrogen, om haar moed te geven, vertelde ik haar ook dat ik en mijn geliefde is een openbare veiligheid, als je iets tegenkomt, kunt u mij raadplegen.
Op 3 juni ontving ik een sms van State Grid Shaanxi Electric Power, waarin stond dat mijn elektriciteitsrekening een betalingsachterstand had van 23,17 yuan en dat als ik de rekening niet betaalde, het huis op 4 juni om 13.00 uur zou worden afgesloten. Ik nam het initiatief om contact met haar op te nemen om haar eraan te herinneren de elektriciteitsrekening te betalen, want als de stroom uitvalt zullen de spullen in de koelkast gaan rotten, ik stuurde haar 's ochtends een berichtje, maar ze antwoordde pas om 17:00 uur 's middags: I know sis, there is nothing in the refrigerator.
Op 13 juni ontving ik opnieuw een sms van State Grid Shaanxi Electric Power, met het verzoek om de elektriciteitsrekening van 24,17 yuan die ik thuis verschuldigd was zo snel mogelijk te betalen. Toen ik het bedrag van 10 dagen eerder vergeleek, was ik slechts 1 yuan meer verschuldigd, en ik realiseerde me dat de elektriciteit in huis inderdaad voor 13.00 uur op 4 juni was afgesloten, dus nam ik opnieuw contact met haar op, maar deze keer kreeg ik geen antwoord.
De laatste keer dat ik contact met haar, is 25 juni, de dag dat de gemeenschap eigendom contact met mij op, ons gebouw 30 verdieping heeft een grote stank, na onderzoek, om de bron van de geur te bepalen is mijn huis, het pand contact opgenomen met de huurder, de telefoon uit staat, en dan contact met mij op, ik hoop dat ik de deur open, ik in verband met de vorige heeft ze niet reageren op mijn bericht, het hart vaag bezorgd, om haar naar een aantal spraakoproepen te bellen worden niet beantwoord, bel de mobiele telefoon, uitgeschakeld.
Uiteindelijk heb ik contact opgenomen met de agent op het moment, en in opdracht van de agent, onroerend goed en slotenmaker bedrijven om samen te werken aan de deur slot te halen, het einde is het begin van de beschreven, de meest ongewenste ding, gebeurd.