論香港人嘅疲累,自我孤立及分化

時事
#1 abc2
27/11/20 10:59

TLDR 1 : 政治乃眾人之事,大眾嘅想法比你嘅想法重要。

TLDR 2 : 每一個香港人都係有血有肉嘅人,請避免用非人嘅角度去批判同過度要求,多關心每一個人。

第一部分: 政治乃眾人之事 人性永遠為最大考慮

過去依兩年入面,見住整場運動由燃起,到高峰,再慢慢結霜,當中有唔少我個人認為係太不近人情嘅想法同表達,普遍地違反人性。

但政治係人嘅事,更加係巨量人民嘅事,所以重點應在爭取人嘅信服同支持,了解平常人嘅考量,而唔單係將自己嘅想法加諸別人之上。

而依種做法其實就係過去經常出現嘅情緒勒索,透過講述義務,責任,恐懼,罪惡感去驅使人做特定嘅事情。

例如「你咁做對唔對得住X」「依家唔做就會X」「你所受嘅比起X算得啲咩」「點解冇人講X」「X都做唔到學咩人講X」之類

佢地分別大約對應 罪惡感 恐懼 責任 義務 依啲要素。

除咗PR同五毛,其實出post者往往係係一種氣憤,失望,恐懼情況下嘅錯誤表達(當然有啲可能係本身表達有問題),佢地身上往往有住同樣嘅罪惡感同恐懼,所以下意識覺得依啲野對其他人都有一樣嘅作用。

一時嘅,少量嘅情緒勒索其實可以達到有效動員嘅效果,只要件事合理,依啲言詞可以激起到警覺性同自我保護嘅反應,令人能夠比平日更加進取,勇敢地去行動,依種亦係運動早期嘅情形,遍地開化,流水多變。

但隨住大家係大環境下遇到更多挫折,情緒勒索一而再再而三咁出現,常人嘅心理能量就會被耗盡,負面情緒會直接地影響心理狀態,反覆之下會令依啲負面情緒變成真實嘅威脅,為咗唔好再被激起反應同隨之而黎嘅情緒,常人會自動選擇麻木,為咗保護自己而放棄更高嘅追求。

每個人承受能力有別,底線唔同,所以你可能會比人更堅強勇敢,或者更脆弱,而更能承受有更高追求嘅人,就係我係上一篇文所提到嘅英雄。

當一件關連到眾多負面情緒嘅社會運作持續,又未有起色時,參與者就會慢慢退卻,正如你一開始打j會覺得好痛掂都叫救命,直到你打足一個鐘都冇feel。

人嘅情緒同心理亦如是,假如我地過份動員身邊嘅人,直到佢地冇曬能量都冇得抖,好快地佢地會絕對麻木甚至倒過黎反對你。

唔好覺得冇上街冇衝突就係休息緊,每日嘅新聞轟炸,過去嘅創傷,對未來嘅絕望,通通都係到不停消耗同路人嘅力量,個啲被消耗殆盡嘅就變成抑鬱等心理疾病,我好肯定大部份身邊都至少有一個人因為今次革命而變得鬱鬱寡歡,至少我身邊有

試問咁嘅情況下,你仲點要求佢地同你一齊走上街頭對抗暴政?

假如你係比較堅強,仲抱有希望嘅一位,其他你首要嘅任務唔係點樣去用你嘅力量扶起身邊嘅人,唯有提供正面嘅情緒先可以令大家有返信心去繼續作戰,亦係重燃抗爭之火嘅唯一方法。

政治乃眾人之事,人係社會運動中最重要嘅資本,所以點解我係上一篇文到好強調我地都係平常人,唔應該假想自己係超人,如果想社會運動成功,每一件事都要為普遍人而想,用平凡廢柴嘅角度出發,當大家重拾信心之時,自然會有英雄企出黎。

結論及建議篇

基於上述嘅想法,其實我地有幾樣野好需要,必要,急需去做:

一)自我保護

細心觀察自己嘅心理狀態,係咪成日好無力,好憤怒,係嘅仆街啲咁講快啲睇醫生,搵朋友傾下,唔好自閉,病人係革命唔到的。

可以嘅搵個一樣無力嘅朋友,互摑對方一巴:

「死廢柴,不過我地都係有血有肉會攰嘅人,我地互相扶持重新出發啦。」

二)共同對抗定無形壓迫

係你想召集其他人同你一齊做任何事之前,重覆睇清楚自己係以理信服人,正面鼓勵人,定用負面情緒&責任去要求人做野,你到底係邀請緊人同你一齊為公義努力,定比緊壓力人?

三)人性化

你所講所做嘅野,合唔合符人性?(追求安全感,穩定,正面,利益) 唔係話只能做好人性化嘅事,但理論上貼近人性嘅野,自然會得到更多人支持。點解黃店多人支持,寫信咁少?因為食飯係人嘅必需,寫信唔係。當你想其他人參與寫信嘅時候,就要考量點講先會令人說服。

係因為依個係無可逃避嘅責任?定係因為被定罪嘅手足同我地一樣有血有肉,一樣需要關心,一樣想知道有人陪係自己身邊?我寫信係因為我地同獄中手足都係香港人,好平凡嘅人,所以我想佢地都可以同我一樣感受到溫暖,唔洗孤伶伶一個人。

嘗試用正面嘅想法將唔同嘅人連結埋一齊,先可以做到齊上齊落。聖誕節一齊寫張小小嘅卡比我地嘅身在獄過朋友好冇?

四)改變定突變?

當你提出一個建議或行動嘅時候,你係期望緊大家改變定突變? 意思同上面同出一轍,當我地想大家做一件事嘅時候,例如想大家上返街抗爭,依個舉動係咪接近佢地嘅現況?我明白大敵當前,有好多野唔輪到你話冇力要抖,但我希望你唔好因為其他人做唔到而過份怪責佢地,包袱依樣野係真,攰同無力都係真,我地唯一可以做嘅係嘗試重新由淺入深。

係好似湊細路咁,但人係獨立嘅個體,唔係你隨便就迫得黎,係一整場運動嘅角度而言,最重要嘅係令最多嘅人參與,比信心其他人,切忌夾硬黎。

五)放開思維

人係失望同壓力下,好容易會變得固執,要記得凡事都可以同應該努力,但唔係凡事都努力咗就一定會成功,努力都要係人嘅限度之內。

唔係叫你乜都唔好做,而係要將「我一定要做啲野」成為你嘅態度,而非「我一定要做依件事」 流水革命需要嘅係可能性同變化。

篇幅及能力有限,未能夠寫到好實際嘅計劃定乜,但絕對唔係話行動唔重要,唔係話乜都唔洗做抖就得,純粹係希望香港人唔好忽略政治唔止係你點諗,以及每個人都有血有肉有情緒,唔好用錯誤嘅方式令自己同其他人被壓死

本主題共有 1 則回覆,第 1 頁。